Jestem związana od 16 lat z orkiestrami dętymi. Swoją muzyczną przygodę rozpoczęłam w Strażackiej Orkiestrze Dętej Morka w Ustroniu Morskim, gdzie zaczęłam naukę gry na puzonie. Muzyczną edukację kontynuowałam w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Grażyny Bacewicz w Koszalinie w klasie puzonu. Kolejnym etapem edukacji muzycznej była Akademia Sztuki w Szczecinie, gdzie z tytułem magistra ukończyłam Wydział Instrumentalny w klasie puzonu oraz Dyrygenturę Orkiestr Dętych. Obecnie studiuję na Wydziale Edukacji Muzycznej specjalność – Organizowanie i Prowadzenie Działalności Kulturalnej. Uczęszczam również na Podyplomowe Studia Dyrygentury Orkiestr Dętych na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Obecnie jestem kapelmistrzem Strażackiej Orkiestry Dętej Morka w Ustroniu Morskim oraz jestem instruktorem instrumentów dętych blaszanych w Red Swing Low Gryfice.
Pani Wiktoria poprowadzi syskusję pt. "Harmonia w chaosie – stres wśród dyrygentów i muzyków"
Celem naszej dyskusji jest nie tylko podniesienie świadomości na temat specyficznych wyzwań związanych ze stresem, z którymi mierzą się muzycy orkiestrowi, ale również zaoferowanie praktycznych narzędzi i strategii, które mogą wesprzeć ich w efektywnym radzeniu sobie z tymi trudnościami. Trema sceniczna stanowi istotne wyzwanie zarówno dla instrumentalistów, jak i dyrygentów. Proces tworzenia muzyki wymaga niezwykłego skupienia, precyzyjnej techniki oraz harmonijnej współpracy między członkami orkiestry, co nieuchronnie wiąże się z presją. Mając na uwadze problematykę tremy oraz szeroko pojętego stresu, postanowiłam poświęcić moją pracę magisterską analizie czynników stresotwórczych oraz ich wpływu na jakość wykonania artystycznego. Praca ta posłuży jako fundament mojej prezentacji. Jestem przekonana, że kwestia stresu w środowisku orkiestrowym nie jest dostatecznie eksplorowana, mimo jej ogromnego znaczenia dla ogólnej jakości i spójności wykonania. Zachęcam do wspólnej wymiany doświadczeń i rozwiązań, które mogą przyczynić się do rozwoju naszych orkiestr.
Celem naszej dyskusji jest nie tylko podniesienie świadomości na temat specyficznych wyzwań związanych ze stresem, z którymi mierzą się muzycy orkiestrowi, ale również zaoferowanie praktycznych narzędzi i strategii, które mogą wesprzeć ich w efektywnym radzeniu sobie z tymi trudnościami. Trema sceniczna stanowi istotne wyzwanie zarówno dla instrumentalistów, jak i dyrygentów. Proces tworzenia muzyki wymaga niezwykłego skupienia, precyzyjnej techniki oraz harmonijnej współpracy między członkami orkiestry, co nieuchronnie wiąże się z presją. Mając na uwadze problematykę tremy oraz szeroko pojętego stresu, postanowiłam poświęcić moją pracę magisterską analizie czynników stresotwórczych oraz ich wpływu na jakość wykonania artystycznego. Praca ta posłuży jako fundament mojej prezentacji. Jestem przekonana, że kwestia stresu w środowisku orkiestrowym nie jest dostatecznie eksplorowana, mimo jej ogromnego znaczenia dla ogólnej jakości i spójności wykonania. Zachęcam do wspólnej wymiany doświadczeń i rozwiązań, które mogą przyczynić się do rozwoju naszych orkiestr.